.

כמעט שם! אנא מלא את הטופס לגישה מידית!

מלא את הטופס ותוכל להתחיל מיד!

ערכה לימודית מדויקת,

ברמת פרוט של מתכון בישול,

שתוביל אתכם צעד אחר צעד

לרכישת שיטת העבודה ברמה הגבוהה ביותר.

במשך 10 שנים - כתבתי את הערכה  "מקצוענים בעבודה"

ערכה בת כ 1000 עמודים המהווה לדעת רבים את ספר ההדרכה
המקיף והטוב בעולם
על שיטת העבודה של ביירון קייטי


בחוברות התרגול "מקצוענים בעבודה"-

עשרות תרגילים פרקטיים שיאיצו את ההתפתחות האישית והמקצועית שלכם.

חוברת מקיפות להצפה וחשיפת מחשבות סמויות שתוקעות אותנו, 

תרגילים לעבודה עצמית לחקירת המחשבות ושחרור ממצבי תקיעות וקושי מגוונים.

 

 

סילבוס ערכת מקצוענים בעבודה:

תוכן עניינים - ספר "מקצוענים בעבודה" חלק א'

 

ברוכים הבאים לקורס "מקצוענים בעבודה"

  • מבוא לשיטת ה"עבודה"
  • מהי שיטת ה"עבודה"?
  • למה ללמוד את "שיטת העבודה" / אריק פלד
  • עיקרי השיטה כפי שביירון קייטי מתארת אותם
  • אודות ביירון קייטי

 

פרק ראשון – שלוש ארבע ל"עבודה"

  • הסדר של הבריאה
  • שלב א' - זיהוי מחשבה לחקירה
  • שלב ב' - ניסוח מחשבה לחקירה
  • שלב ג' – הנחיות לחקירת מחשבה באמצעות ארבע השאלות
  • שלב ד' – תרגול בסיסי – ארבעת השאלות ושלושת ההיפוכים
  • הנחיות כלליות לחקירה בשיטת העבודה
  • דף ההנחיות לארבע השאלות (ללא תתי שאלות)
  • מה למדנו בפרק: שלוש ארבע ל"עבודה"

 

פרק שני - עצירת החשיבה האוטומטית

  • מדבריה של ביירון קייטי על מערכות יחסים
  • אמונות אוניברסליות
  • העמקה בשאלה הראשונה: האם זו אמת?
  • העמקה בשאלה הראשונה: האם זו האמת?
  • העמקה בשאלה השנייה - האם אני יכולה לדעת בוודאות שזו אמת?
  • דוגמא: כיצד ניתן להעמיק בשאלה השנייה
  • דף ההנחיות לארבע השאלות + העמקה בשאלה 1+ 2
  • חקירה לדוגמא - "אם אתה אוהב אותי, תעשה כל מה שאני רוצה" / רחלי ראובני
  • מה למדנו בפרק: עצירת החשיבה האוטומטית

 

פרק שלישי - "המחירים" של אמונה במחשבה

  • העמקה בשאלה השלישית - איך את מגיבה כשאת מאמינה למחשבה?
  • הרמה הפנימית של השאלה השלישית
  • רמת הגוף
  • רמת הרגש
  • רמת השכל
  • הרמה החיצונית של השאלה השלישית
  • חקירה לדוגמא – "אמא לא אמורה לדאוג לי" - רחלי ראובני
  • דוגמא לאפשור "אמא שלי שולטת בחיים שלי" -
  • מה למדנו בפרק "המחירים" של אמונה במחשבה

 

פרק רביעי– מי תהיי בלי הסיפור שלך

  • העמקה בשאלה הרביעית - מי תהיי בלי המחשבה?/אריק פלד
  • האם את נמצאת במקום פתוח לתשובה עמוקה?
  • טכניקות לעקוף קשיים ב"להיות בלי המחשבה"
  • התנגדויות למצב של "להיות בלי המחשבה"
  • חקירה לדוגמא – "אבא חושב שאני לא אחראית" - רחלי ראובני
  • מה למדנו בפרק "מי תהיי בלי הסיפור שלך"

 

פרק חמישי - אומנות ההיפוכים

  • השקפת עולם רווחת על חיי משפחה בריאה ומאוזנת/ מאת רחלי ראובני
  • השקפה של אמא לשלושה ילדים על הורות / רחלי ראובני
  • מדבריה של ביירון קייטי על הורים וילדים
  • בנק מחשבות על הורים וילדים
  • העמקה בהיפוכים
  • היפוכים בסיסיים
  • טכניקות לעקוף קשיים בהיפוכים
  • היפוכים נוספים
  • דוגמאות של היפוכים נוספים
  • חקירה לדוגמא – "אלון צריך לסדר את החדר שלו" / רחלי ראובני
  • דוגמא לאפשור "הבן שלי לא צריך להיות אלים"
  • מה למדנו בפרק אומנות ההיפוכים

 

פרק שישי – שלושת סוגי העסקים

  • על מערכות יחסים – אריק פלד
  • מדבריה של ביירון קייטיי
  • בנק מחשבות על בני זוג
  • העמקה בשאלת העסקים
  • התנגדויות נפוצות ומענה על עניין העסקים
  • חקירה לדוגמא: "הוא לא שם אותי במקום גבוה בסדר העדיפויות שלו" /רחלי ראובני
  • חקירה לדוגמא על זוגיות וקנאה: "בעלי לא אמור לדבר עם נשים"/ תלמידה של מרכז פתח למחשבה
  • מה למדנו בפרק שלושת סוגי העסקים

 

פרק שביעי- רווחים על הנייר

  • בנק מחשבות על כסף ועסקים
  • אמונות יסוד בתחום העסקים
  • אמונות יסוד על כסף
  • העמקה בחקירה – שאלת הרווח
  • אז מה נותנות לנו מחשבות מעוררות מתח?
  • אז מה נותנות לנו מחשבות מעוררות מתח?
  • רשימת רווחים מביקורת עצמית
  • העמקה בחקירה - היפוכי אובייקטים
  • חקירה לדוגמא "אני צריכה כסף" / רחלי ראובני
  • אפשור לדוגמא – "אני לא יודע לעשות כסף "
  • מה למדנו בפרק רווחים על הנייר

 

פרק שמיני – כיצד לחקור שיפוטים על הגוף

  • דימוי גוף
  • הגוף שלי: גזרה או ברכה? / לאורה ליבנת
  • מדבריה של ביירון קייטי - על דימוי גוף
  • בנק מחשבות על דימוי גוף
  • העמקה - היפוכים הקשורים לגוף
  • בריאות וחולי של הגוף
  • מדבריה של ביירון קייטי על בריאות וחולי
  • בנק מחשבות על בריאות וחולי
  • הגוף זוכר טראומות/ רחלי ראובני
  • ראיון של רחלי ראובני עם אריק פלד על הנושא "הגוף זוכר"
  • מדבריה של ביירון קייטי על גוף
  • רחלי ראובני מראיינת את אריק פלד - האם הגוף שלי הוא אני?
  • העמקה בשאלת העסקים במחשבות ושיפוטים על הגוף
  • התנגדות העסקים והגוף
  • אפשור לדוגמא: "העבודה על אוכל ושליטה/ אריק פלד
  • מה למדנו בפרק השמיני - כיצד לחקור שיפוטים על הגוף

 

פרק תשיעי –שיפוטים עצמיים

  • כאשר אהבתי את עצמי באמת/צ'ארלי צ'פלין
  • מבוא: ביקורת עצמית / אריק פלד
  • מדבריה של ביירון קייטי על שיפוטים עצמיים
  • העמקה בהיפוכים בשיפוטים על עצמי
  • זהות עצמית/ אריק פלד
  • העמקה בשאלת העסקים בשיפוטים על עצמי/אריק פלד
  • התנגדויות לשאלת העסקים בשיפוטים עצמיים
  • גוף שלישי – טכניקה מיוחדת לחקירת שיפוטים עצמיים
  • הנחיות לחקירה בגוף שלישי
  • מדריך למאפשר- חקירה בגוף שלישי "...."
  • דוגמא לחקירה בגוף שלישי: רחלי לא מסודרת.
  • מדיטציה – התחברות ל"כאן ועכשיו" דרך הנשימה
  • חקירה לדוגמא: "אני לא מספיק מוצלחת"/ רחלי ראובני
  • חקירה לדוגמא: " אני צריך לחיות חיים יותר משמעותיים"/תלמיד מתוך הקורסים במרכז פתח למחשבה
  • אפשור לדוגמא: "אני צריכה להפסיק לשפוט את עצמי"/ אריק פלד
  • מה למדנו בפרק על שיפוטים עצמיים

 

פרק עשירי החיפוש אחר אהבה, קבלה, והערכה.

  • הצורך באישור אהבה והערכה/אריק פלד
  • מדבריה של ביירון קייטי
  • "אם אתה אוהב אותי, תעשה מה שאני רוצה" – האם זו האמת?
  • מה למדנו בפרק– החיפוש אחר אהבה קבלה והערכה

 

פרק אחד עשר - סודות ושקרים

מבוא - סודות ושקרים/רחלי ראובני

אז באמת למה אנחנו משקרים? / אריק פלד

מה למדנו בפרק: סודות ושקרים

 

פרק שנים עשר- מתנה ושמה ביקורת

  • מדבריה של ביירון קייטי על ביקורת
  • לקבל את מתנת הביקורת
  • מדריך למאפשר- מתנה ושמה ביקורת
  • העסק של מי זה מה אני חושבת על מה שהוא אומר לי?___________________________
  • כיצד לשתף את האחר בביקורת - כשהאחר לא מכיר את "שיטת העבודה"?
  • דוגמא לשיתוף בביקורת כשהאחר לא מכיר את שיטת העבודה/רחלי ראובני
  • כיצד לשתף את האחר בביקורת - כשהאחר מכיר את שיטת ה"עבודה"
  • הטבע הנדיב שלכם/ביירון קייטי
  • מה למדנו בפרק - מתנה ושמה ביקורת

 

פרק שלושה עשר - סליחה

  • כפרה בפעולה
  • שלושה דברים שעשיתי בעקבות התרגיל "עליי לכפר" /אריק פלד
  • מכתב התנצלות
  • נקודות חשובות בכתיבת "מכתב התנצלות"
  • דוגמא למכתב התנצלות לבן זוג- נכתב על ידי תלמידה מקורס יסודות
  • דוגמא למכתב התנצלות ל"בוס" - נכתב על ידי תלמידה מסדנת היכרות
  • אפשור לדוגמא: "אבא גרם לי להאמין שאני לא רצויה"- /מתוך ילדות מאושרת
  • מה למדנו בפרק– סליחה

 

פרק ארבעה עשר - תקשורת כנה, החיים מעבר לנימוסים

  • מדבריה של ביירון קייטי – על תקשורת כנה:
  • קצר וקולע – לכווץ את הסיפור
  • כיצד לשתף את האחר במשוב
  • פתרון קונפליקטים - תקשורת ישירה
  • טכניקה לפתרון קונפליקטים לפי שיטת ה"עבודה"
  • דוגמא לפתרון קונפליקטים בשיטת ה"עבודה" - מאת ביירון קייטי
  • פשוט לבקש
  • "כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת?. כיצד לענות ב-"לא" אותנטי (ביירון קייטי)
  • אז איך עושים את זה? סירוב כן
  • עקרונות משחק התפקידים
  • מה למדנו בפרק– תקשורת ישירה ופתרון קונפליקטים

 

נספחים – ספר חלק א'

  • דף מסכם שאלות חלק א' – עורך צבי ליטמן
  • מציאת מחשבות לחקירה
  • מדריך למאפשר לארבע השאלות (ללא תתי שאלות)
  • מדריך למאפשר לארבע השאלות + העמקה בשאלה 1+ 2
  • מדריך למאפשר – העמקה באופני התגובה למחשבה בשאלה השלישית
  • מדריך למאפשר – העמקה בשאלה הרביעית
  • מדריך למאפשר – העמקה בהיפוכים
  • מדריך למאפשר – העמקה בשאלת העסקים
  • מדריך למאפשר – העמקה בשאלת הרווחים
  • מדריך למאפשר - שיפוט עצמי
  • מדריך למאפשר- חקירה בגוף שלישי "...."
  • מדריך למאפשר- מתנה ושמה ביקורת
  • דף השאלות
  • דף עבודה לחקירת מחשבה בכתב עם עצמך – גרסא א'
  • דף עבודה לחקירת מחשבה בכתב עם עצמך – גרסא ב'
  • דף העבודה : ושפטת את רעך
  • דף העבודה : ושפטת את גופך
  • דף העבודה : ושפטת את מצבך
  • דף העבודה: ושפטת את מצבך הכספי
  • דף ושפטת את עצמך
  • דו"ח אפשור - למילוי ע"י המאפשר
  • טבלת סיכום השאלות ותתי השאלות
  • ספרים מומלצים
  • ביבליוגרפיה

תוכן עניינים - מקצוענים בעבודה - חוברת תרגול – חלק א'

 

הקדמה

חלק א' – המסע לתוך עצמך

 

פרק ראשון– שלוש ארבע לעבודה

תרגיל – 1.1 - זיהוי מחשבות לחקירה

תרגיל 1.2 - מציאת מחשבות לחקירה

תרגיל 1.3 – ניסוח מחשבה לחקירה

תרגיל 1.4 –חקירה ראשונה

תרגיל 1.5: תרגול מסכם - רשות

 

פרק שני– עצירת החשיבה האוטומטית

תרגיל 2.1 – דירוג מערכות יחסים

תרגיל 2.3: זיהוי וניסוח מחשבות לחקירה

תרגיל 2.4: חקירה והעמקה בשתי השאלות הראשונות:

2.5: תרגול מסכם - רשות

 

פרק שלישי – "המחירים" של אמונה במחשבה

תרגיל 3.1 להיות יום שלם בחדר עם ....

תרגיל 3.2 חקירת מחשבה בכתב עם עצמך

תרגיל 3.3 חקירת מחשבה שניה בכתב עם עצמך

תרגיל 3.4: תרגול מסכם - רשות

 

פרק רביעי - מי תהיי בלי הסיפור שלך

תרגיל 4.1 דף העבודה: ושפטת את רעך

תרגיל 4.2 – עולם ללא המחשבה - רשות

תרגיל 4.3: חקירת מחשבה בכתב עם עצמך – העמקה בשאלה הרביעית

תרגיל 4. 4: תרגול מסכם- רשות

 

פרק חמישי – אומנות ההיפוכים

תרגיל 5.1 - הצפת מחשבות לחקירה על הורים/ילדים

תרגיל 5.2: חקירת מחשבה בכתב עם עצמך – העמקה בהיפוכים

תרגיל 5.3: תרגול מסכם- רשות

 

פרק שישי – שלושת סוגי העסקים

תרגיל 6.1: עניין של מי זה?

תרגיל 6.2 הצפת מחשבות: ממה אני לא מרוצה

תרגיל 6.3 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה בעניין העסקים

תרגיל 6.4: תרגול מסכם - רשות

 

פרק שביעי- רווחים על הנייר

תרגיל 7.1 – כסף ועבודה – ההיפוך לחשיבה שלי

תרגיל 7.2 – ושפטת את מצבך הכספי

תרגיל 7.3 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה בעניין הרווחים

תרגיל 7.4 תרגול מסכם - רשות

פרק שמיני- כיצד לחקור שיפוטים על הגוף

תרגיל 8.1 – ביקורת מול ראי

תרגיל 8.2 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה במחשבות על דימוי גוף

תרגיל 8.3 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה במחשבות על כאב פיזי בגוף

גוף – תרגילי רשות מומלצים

תרגיל 8.4- כניסה פנימה אל הגוף

תרגיל 8.5- האם הגוף שלי הוא אני?

תרגיל 8.6 דף חקירה "אני שואל הגוף עונה" – חקירת רשות

תרגיל 8.7 - הגוף זוכר – תרגיל רשות

תרגיל 8.8 – תרגול מסכם פרק שמיני

 

פרק תשיעי- שיפוטים עצמיים

תרגיל 9.1 דף העבודה: ושפטת את עצמך

תרגיל 9.2 חקירת מחשבה בכתב עם עצמך – העמקה בשיפוטים עצמיים

תרגיל 9.3 חקירת מחשבה בכתב עם עצמך – חקירה בגוף שלישי

שיפוטים עצמיים – תרגילי רשות מומלצים

תרגיל 9.4–להתבונן על עצמך מהצד- תרגיל רשות

תרגיל 9.5 - שרשראות של מחשבות - תרגיל רשות

תרגיל 9.6- תרגיל לאהוב את עצמכם - תרגיל רשות

תרגיל 9.8: תרגול מסכם פרק תשיעי- תרגיל רשות

 

פרק עשירי- החיפוש אחר אהבה, קבלה, והערכה

תרגיל 10.1- צורך באהבה, קבלה והערכה

תרגיל 10.2– דברים שאנו עושים למען אהבה, הערכה, וקבלה

תרגיל 10.3- לתת אישור אהבה והערכה לעצמי

תרגיל 10.4 – "להרביץ הופעה" - תרגיל רשות

 

פרק אחד עשר– סודות ושקרים

תרגיל 11.1 – למה שיקרתי? לחשוף את תמימותי

תרגיל 11.2 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה בנושא שקרים

תרגיל 11.3 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה שניה בנושא שקרים

סודות ושקרים – תרגילי רשות מומלצים

תרגיל 11.4- למה אסור לי להגיד את האמת - תרגיל רשות

תרגיל 11.5- יכולתי להגיד את האמת – תרגיל רשות

תרגיל 11.6- הסוד הכי כמוס שלי – תרגיל רשות

תרגיל 11.7- ראיון עבודה-תרגיל רשות

תרגיל 11.8- אם האמת תחשף- תרגיל רשות

תרגיל 11.9 – תרגול מסכם פרק אחד עשר – תרגיל רשות

 

פרק שנים עשר – מתנה ושמה ביקורת

תרגיל 12.1 – תרגיל ביקורת

תרגיל 12.2 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה בנושא ביקורת

תרגיל 12.2 חקירה בכתב עם עצמך – העמקה שניה בנושא ביקורת

תרגיל 12.4 – הפסיקו להתגונן – תרגיל רשות

תרגיל 12.5 – תרגול מסכם פרק שנים עשר – רשות

 

פרק שלושה עשר - סליחה

תרגיל 13.1 – להפוך שיפוטים

תרגיל 13.2 – כפרה בפעולה – שלב א'

תרגיל 13.3 – כפרה בפעולה – שלב ב'

תרגיל 13.4 חקירה בכתב עם עצמך – כפרה בפעולה שלב ג'

תרגיל 13.5 חקירה בכתב עם עצמך – כפרה בפעולה שלב ד'

תרגיל 13.6– כפרה בפעולה שלב ה'

תרגיל 13.7 –תרגיל מכתב התנצלות

תרגיל 13.8 – עלי לכפר – תרגיל רשות

תרגיל 13.9 – תרגול מסכם פרק שלושה עשר - רשות

 

פרק ארבעה עשר – תקשורת כנה - החיים מעבר לנימוסים

תרגיל 14.1 – למה אני לא מדבר קצר וקולע?

תרגיל 14.2 כניסה לתוך דברי אחרים

תרגיל 14.3 חקירה בכתב עם עצמך – מה מונע ממני להקשיב

תרגיל 14.4 חקירה בכתב עם עצמך – מה מונע ממני לבקש

תקשורת – תרגילי רשות מומלצים

תרגיל 14.5 חוסר הקשבה- תרגיל רשות

תרגיל 14.6 תירוצים והצטדקות-תרגיל רשות

תרגיל 14.7 מחוץ לכללי הנימוס - רשות

תרגיל 14.8 סירוב כן – תרגיל רשות

תרגיל 14.9 – תרגול מסכם פרק ארבעה עשר- רשות

 

פתרונות ותשובות

תשובות לפרק ראשון - - שלוש ארבע לעבודה

תשובות לתרגיל 1.3 – ניסוח מחשבה לחקירה

תשובות לתרגיל 1.5: תרגול מסכם

תשובות לפרק שני עצירת החשיבה האוטומטית

תשובות לתרגיל 2.5: תרגול מסכם

תשובות לפרק שלישי – "המחירים של אמונה במחשבה"

תשובות לתרגיל 3.4: תרגול מסכם

תשובות לפרק רביעי – מי תהיה בלי הסיפור שלך?

תשובות לתרגיל 4.4: תרגול מסכם

תשובות לפרק חמישי – אומנות ההיפוכים

תשובות לתרגיל 5.3: תרגול מסכם

תשובות לפרק שישי – שלושת סוגי העסקים

תשובות לתרגיל 6.1: עניין של מי זה?

תשובות לתרגיל 6.4: תרגול מסכם

תשובות לפרק שביעי- "רווחים על הנייר"

תשובות לתרגיל 7.4 – תרגול מסכם

תשובות לפרק שמיני- כיצד לחקור שיפוטים על הגוף

תשובות לתרגיל 8.9 – תרגול מסכם

תשובות לפרק תשיעי– שיפוטים עצמיים

תשובות לתרגיל 9.8– תרגול מסכם

תשובות לפרק אחד עשר – סודות ושקרים

תשובות לתרגיל 11.9 - תרגול מסכם

תשובות לפרק שנים עשר – מתנה ושמה ביקורת

תשובות לתרגיל 12.5 - תרגול מסכם

תשובות לפרק שלושה עשר – סליחה

תשובות לתרגיל 13.9 - תרגול מסכם

תשובות לפרק ארבעה עשר – תקשורת כנה, החיים מעבר לנימוסים

תשובות לתרגיל 14.9 - תרגול מסכם

 

תוכן עניינים - מקצוענים בעבודה - ספר – חלק ב'

 

פרק חמישה עשר - עקרונות האפשור

מה זה מאפשרת?

  • עקרונות האפשור- סקירה כללית
  • טיפים לאפשור מדויק
  • דף השאלות המחולק
  • חיבורים לוגיים- סיכומי ביניים/אריק פלד
  • מדבריה של ביירון קייטי – תפקיד המאפשרת
  • הקשבה ללא פרשנות
  • קוד אתי למאפשרים ולמאפשרות של מרכז פתח למחשבה
  • מה למדנו בפרק חמישה עשר: עקרונות האפשור?

 

פרק שישה עשר – הנחיות לחקירה "ושפטת את רעך"

  • דף "ושפטת את רעך"- כללי
  • דף "ושפטת את רעך בתוך סיטואציה"
  • הנחיות לעבודה בדף "ושפטת" – על סיטואציה (תרחיש/מקרה)
  • הנחיות לחקירת מחשבות מדף "ושפטת את רעך"
  • עבודה על הצהרות מסעיף 3 – "הוא צריך"
  • העמקה בחקירה - מחשבות שנוגעות במה שהאחר "צריך" לעשות
  • התנגדויות לוויתור על "הוא צריך"
  • היפוך של "צריך"
  • מדבריה של ביירון קייטי על סעיף 3 – "הוא צריך"
  • עבודה על הצהרות מסעיף 2 – "אני רוצה"
  • העמקה בחקירה - מחשבות שנוגעות לרצון האישי שלנו
  • מדבריה של ביירון קייטי על הרצון (סעיף 2)
  • דוגמא לחקירה - "הרצון": "אני רוצה שאחי יהיה לצדי"/רחלי ראובני
  • אפשור לדוגמא: "אני רוצה מכונת כביסה יקרה"/אריק פלד
  • עבודה על הצהרות מסעיף 4 – "צרכים"
  • דוגמא לחקירה - בנושא "אני צריכה": "אני צריכה שבעלי יתחשב בי"/ רחלי ראובני
  • עבודה על הצהרות מסעיף 5 - שיפוטים
  • ההיפוך להצהרה 6
  • איך עובדים על דף "ושפטת" שלם בפגישה אחת.
  • עבודה על דף ושפטת את רעך השלם הלכה למעשה.
  • חקירת מחשבה ב 85 דקות ב 8 שלבים
  • חקירת מחשבה ב 70 דקות ב 7 שלבים
  • חקירת מחשבה ב 55 דקות ב 5 שלבים
  • מה למדנו בפרק שישה עשר - "דף ושפטת את רעך"

 

פרק שבעה עשר – זיהוי מחשבות חדשות לחקירה מהסמוך למודע

וחקירת רשתות של מחשבות

  • הצפה יזומה של מחשבות
  • טכניקות להצפה יזומה של מחשבות
  • רשת המחשבות שעומדת בבסיס כל תקיעות/ מאת אריק פלד
  • העבודה על רשת המחשבות שלנו:
  • ניקוי התת מודע על ידי הרחבת המודע
  • צעד ראשון - מיפוי רשת המחשבות
  • שלב ראשון - בחירת התכונה/מצב שעליו אני עושה עבודת שורש
  • שלב שני - מיפוי רשת המחשבות מתוך הסמוך למודע
  • תהליך מיפוי רשת המחשבות שלי - הסבר מפורט
  • תהליך מיפוי רשת המחשבות שלי - דף מקוצר
  • מיפוי רשת המחשבות שלי - דף מרוכז
  • צעד שני: שחרור וניקוי הקשרים. עבודה על המחשבות שצפו מתוך הסמוך למודע.
  • מדריך למאפשר "עולם אדיאלי"
  • מדריך למאפשר - חקירת מחשבות מותנות ( "אם....אז...", "אם...וזה אומר ש..)
  • מדריך למאפשר- מחשבה בסיסית
  • מדריך למאפשר - חקירה בגוף שלישי
  • מדריך למאפשר- חקירה בגוף שלישי "...."
  • רשת המחשבות – דוגמא לחקירה
  • מה למדנו בפרק שבעה עשר - "זיהוי מחשבות חדשות לחקירה מהסמוך למודע"

 

פרק שמונה עשר - זיהוי הבקשה שעומדת בשורש כל מחשבה

ראיון עם אריק פלד בנושא ה"עבודה" על אמא

  • מדבריה של ביירון קייטי על אמא
  • בנק מחשבות על אמא
  • מבוא - העבודה על אבא
  • מדבריה של ביירון קייטי על אבא
  • בנק מחשבות על אבא
  • מבוא - אריק פלד
  • שבע הבקשות
  • רשימת חסמים/שי אור
  • מודלים לזיהוי הבקשה בשורש המחשבה.
  • מודל א' - חיבור המחשבה לכאב ראשוני בילדות באמצעות שאלת הרווח
  • מודל ב' - חיבור המחשבה לכאב ראשוני בילדות ללא שאלת הרווח
  • דוגמאות להמחשת המודלים לזיהוי הבקשה בשורש המחשבה
  • דוגמאות למודל ב'
  • דרכים להתמודדות עם קשיים בזיהוי הבקשה
  • סיכום התועלות ממודל הבקשות
  • נספח - תיאוריית הצרכים של מאסלו
  • חקירה לדוגמא - אני רוצה לחיות ברווחה כלכלית / רחלי ראובני
  • ביירון קייטי– אמונות קדושות
  • מה למדנו בפרק שמונה עשר – זיהוי הבקשה שעומדת בשורש כל מחשבה

 

פרק תשעה עשר – האפס המרפא

  • כיצד להשתחרר משיפוטים באמצעות האפס המרפא- אריק פלד
  • הדגמה מרחב האפס המרפא/ אריק פלד
  • הגרסה המדיטטיבית של שיטת העבודה/ אריק פלד
  • עבודה על דף "ושפטת" שלם – גרסה מדיטטיבית
  • ביצוע הגרסה המדיטטיבית בשלושה שלבים
  • מה למדנו בפרק תשעה עשר – האפס המרפא

 

פרק עשרים - טכניקות מתקדמות לחקירת רגשות ותחושות

  • שאלות שעוזרות לאפיין תחושה
  • מהו רגש? / אריק פלד
  • מדריך למאפשר- חקירת תחושה
  • מדריך למאפשר- חקירת רגש
  • כיצד להתמודד עם הצפת יתר של מחשבות
  • היפוכים אפשריים על רגשות
  • שרשראות משניות
  • דוגמא וחקירה של שרשרת משנית:
  • אפשור של קייטי על רגש
  • מה למדנו בפרק עשרים?

 

פרק עשרים ואחת – לקוחות בעלי מאפיינים שונים

  • טכניקות להחזיר לקוח לחקירה ללקוחות בעלי מאפיינים שונים
  • סיכום פרק עשרים ואחת – לקוחות בעלי מאפיינים שונים

 

פרק עשרים ושתיים- כיצד עובדים עם ילדים

  • העבודה עם ילדים/ רחלי ראובני
  • מדבריה של ביירון קייטי
  • איך עובדים עם ילדים?
  • טיפים לעבודה עם ילדים קטנים
  • לגדל ילדים/ביירון קייטי
  • דוגמא לאפשור עם ילד קטן – הוא צריך לשחק איתי/ רחלי ראובני
  • דוגמא לחקירה – לעבוד ממקום שווה- "אלון והפנקייק"/רחלי ראובני
  • בנק מחשבות של ילדים ומתבגרים מגיל 4 עד גיל 18.
  • דף ושפטת את רעך - לילדים בכל הגילאים (לבנות)
  • דף ושפטת את רעך - לילדים בכל הגילאים (לבנים)
  • העצה הכי טובה שלי - דף לילדים בכל הגילאים
  • ערכת הפחד – עבור ילדים בכל הגילאים
  • דף להצפת מחשבה שלילית - לילדים בכל הגילאים
  • ילדים חוקרים מחשבות
  • דף עבודה על אמונה אחת - לילדים (בכל הגילאים)
  • ילדים חוקרים מחשבות
  • דף עבודה על אמונה אחת - לילדות (בכל הגילאים)
  • כיצד להפסיק לריב עם החבר שלך או עם מישהו שאכפת לך ממנו
  • כיצד להפסיק לריב עם החברה שלך או עם מישהו שאכפת לך ממנו
  • מדריך אפשור – לילדים בכל הגילאים.
  • תקשורת כנה עם ילדים
  • דוגמאות ל"לא" אמיתי לילדים שלנו תוך מתן כבוד אליהם:
  • מה למדנו בפרק עשרים ושתיים– כיצד עובדים עם ילדים

 

פרק עשרים ושלוש- אבדן

  • הפחד מהמוות - רחלי ראובני
  • בנק מחשבות על מוות
  • מדבריה של ביירון קייטי בנושא מוות
  • מוות הוא חלק מהחיים – מתוך הבלוג של ביירון קייטי
  • לאבד ילד - מתוך הבלוג של קייטי
  • אפשור של ביירון קייטי בנושא מוות
  • חקירה לדוגמא: "הוא חסר" – רחלי ראובני
  • חקירה מה למדנו בפרק 23 – אבדן

 

פרק עשרים וארבע – טכניקות אפשור בקבוצה

  • התנהלות התקשורת בשיטת העבודה בכיתה
  • חקירה קבוצתית
  • כיצד מנהלים חקירה קבוצתית?
  • מודל א' - חקירה של לקוח בהשתתפות פעילה של הקבוצה
  • מודל ב' - חקירה קבוצתית משותפת עם הכוונה מדויקת של המנחה
  • מודל ג' – חקירה קבוצתית משותפת ללא הכוונה של המנחה- חקירת פופקורן.
  • הנחיות להעברת מעגל חקירה
  • אמונות יסוד לחקירה במעגל חקירה "צריך"
  • בנק מחשבות אוניברסאליות - מורכב
  • דף הוראות לחקירת מחשבה "במעגל חקירה"
  • שאלות ותשובות נפוצות שעולות במפגשי מבוא לשיטת ה"עבודה"
  • טפסים למשתתפים לפני תחילת סדנא
  • שאלון למשתתפי הסדנא
  • טופס כללי הסדנא:

 

פרק עשרים וחמש – אני כמאפשר

 

  • חסמים כמאפשרת - ראיון עם מאפשרת בשיטת העבודה
  • בנק מחשבות: שיפוטים על המקצועיות שלי כמאפשרת
  • עבודה עם לקוחות - התחלות חדשות
  • בנק מחשבות על קושי בהתחלות
  • בנק מחשבות על לקוחות ועל עצמי בזמן אפשור
  • חקירה לדוגמא: "אני צריכה להיות כמו ביירון קייטי" - רחלי ראובני
  • משוב על תהליך האפשור
  • דף הערכה עצמית של תהליך האפשור – למילוי ע"י המאפשר
  • דף הערכה של הלקוח את המאפשר
  • שחרור חסמים לשיווק והצלחה

 

אחרית דבר

תירוצים שמונעים ממני לעשות את העבודה

סיכום - אריק פלד

תרגיל הכנת תעודה

 

ביבליוגרפיה

נספחים

  • דף השאלות
  • דף עבודה לחקירת מחשבה בכתב עם עצמך – גרסא א'
  • דף עבודה לחקירת מחשבה בכתב עם עצמך – גרסא ב'
  • מדריך למאפשר לארבע השאלות (ללא תתי השאלות)
  • מדריך למאפשר לארבע השאלות + העמקה בשאלה 1+2
  • מדריך למאפשר העמקה בשאלה השלישית
  • מדריך למאפשר העמקה בשאלה הרביעית
  • מדריך למאפשר – העמקה בהיפוכים
  • מדריך למאפשר – העמקה בשאלת העסקים
  • מדריך למאפשר – העמקה בשאלת הרווחים
  • מדריך למאפשר - שיפוט עצמי
  • מדריך למאפשר- חקירה בגוף שלישי
  • מדריך למאפשר- מתנה ושמה ביקורת
  • מדריך למאפשר – חיבור לאפס המרפא גרסה מדיטטיבית
  • דף העבודה : ושפטת את רעך
  • דף העבודה : ושפטת את גופך
  • דף העבודה : ושפטת את מצבך
  • דף העבודה: ושפטת את מצבך הכספי
  • דף ושפטת את עצמך
  • דו"ח אפשור - למילוי ע"י המאפשר
  • טבלת סיכום השאלות ותתי השאלות
  • ספרים מומלצים
  • ביבליוגרפיה

 

תוכן עניינים - חוברת "מקצוענים בעבודה" חלק ב'

פרק חמישה עשר – עקרונות האפשור

  • תרגיל 15.1 מחשבות על לקוחות
  • תרגיל 15.2 - דף העבודה : ושפטת את עצמך כמאפשרת
  • תרגיל 15.3 - חקירה עצמית- על עצמי כמאפשרת
  • תרגיל 15.5 – מתן עצות

 

פרק שישה עשר – הנחיות לחקירה "דף ושפטת את רעך"

  • תרגיל 16.1 – דף ושפטת בסיטואציה
  • תרגיל 16.2 – חקירה מלאה עם תתי שאלות ייחודיות ל"הוא צריך"- תרגיל רשות
  • תרגיל 16.3 - "אני רוצה" – סעיף 4
  • תרגיל 16.4- צריך/ זקוק סעיף 4
  • תרגיל 16.5- למה אני צריכה את הבן אדם הזה בחיים שלי? – תרגיל רשות
  • תרגיל 16.6- דעות קדומות סעיף 5
  • תרגיל 16.7- דעות קדומות על אובייקטים ומושגים – תרגיל רשות
  • תרגיל 16.8– תרגול מסכם פרק שישה עשר

 

פרק שבעה עשר – זיהוי מחשבות לחקירה מהסמוך למודע וחקירת רשתות של מחשבות

  • חלק א' –טכניקות להצפה יזומה של מחשבות – תרגיל רשות
  • תרגיל 17.1 - זיהוי מחשבות מסיפור- תרגיל רשות
  • תרגיל 17.2 - מה אחרים חושבים- תרגיל רשות
  • תרגיל 17.3 - זיהוי מחשבות תוך כדי חקירה- תרגיל רשות
  • תרגיל 17.4 – לקחת מחשבות של אחרים- תרגיל רשות
  • תרגיל 17.5 – שיטת החדר הסגור- תרגיל רשות
  • תרגיל 17.6 – שיטת האדם האידאלי – תרגיל רשות
  • חלק ב' – חובה – מודל רשת המחשבות
  • תרגיל 17.7 – שלב ראשון- בחירת התכונה/מצב שעליו אני עושה עבודת שורש.
  • תרגיל 17.8 – שלב שני- תהליך מיפוי רשת המחשבות
  • תרגיל 17.8 – שלב שני – חלק ב'- תהליך מיפוי רשת המחשבות - מקוצר
  • תרגיל 17.9 – שלב שלישי- שחרור וניקוי הקשרים- עבודה על המחשבות שצפו מתוך הסמוך למודע.
  • תרגיל 17.10 – תרגול מסכם פרק שבעה עשר

 

פרק שמונה עשר – זיהוי הבקשה שעומדת בשורש כל המחשבה

  • תרגיל 18.1 - העמקת ה"עבודה" בנושא אמא- תרגיל רשות
  • תרגיל 18.2 - העמקת ה"עבודה" בנושא אמא – חלק ב' – תרגיל רשות
  • תרגיל 18.3 –העמקת חקירה בנושא אבא - תרגיל רשות
  • תרגיל 4 - זהי את הבקשה שלך – מודל א'
  • תרגיל 5 - זהי את הבקשה שלך – מודל ב'
  • תרגיל 6 - תרגול מסכם פרק שמונה עשר

 

פרק תשעה עשר – האפס המרפא

  • תרגיל 19.1 – חקירה מלאה על "דף ושפטת" גרסה מדיטטיבית
  • תרגיל 19.2– תרגול מסכם פרק תשעה עשר

 

פרק עשרים - טכניקות מתקדמות לחקירת רגשות ותחושות

  • תרגיל 20.1 לחוות רגש
  • תרגיל 20.2 ניתוק החוליה בין הרגש לתחושה
  • תרגיל 20.3 חקירת שרשראות משניות
  • תרגיל 20.4 - להקשיב לקולו של הגוף – תרגיל רשות
  • תרגיל 20.5 – תרגול מסכם פרק עשרים

 

פרק עשרים ואחת – לקוחות בעלי מאפיינים שונים.

  • תרגיל 21.1 – העבודה עם לקוחות

 

פרק עשרים ושתיים – כיצד עובדים עם ילדים – תרגיל רשות

  • תרגיל 22.1 מהי המשפחה המאושרת בעיניך?
  • תרגיל - 22.2 - ושפטת את ילדייך/הורייך
  • תרגיל 22.3- אל תנזפו בילדכם- תרגיל רשות
  • תרגיל 4 - אנחנו שווים
  • תרגיל 5 - אני וילדי שווים –תרגיל רשות
  • תרגיל 6 - תרגול מסכם פרק עשרים ושתיים

 

פרק עשרים ושלוש - אבדן

תרגיל 23.1 שיעור התיידד עם המוות

  • תרגיל 23.2 דף ושפטת את המוות – תרגיל רשות
  • תרגיל 23.3 בנק מחשבות על מוות-תרגיל רשות
  • תרגיל 23.4 חקירת מחשבה על מוות
  • תרגיל 23.5 הוא מת – תרגיל רשות
  • תרגיל 23.6 החיים עדיפים על המוות
  • תרגיל 23.7 - תרגול מסכם פרק עשרים ושלוש

 

פרק עשרים וארבע – טכניקות אפשור בקבוצה

  • תרגיל 1 - תרגול מסכם פרק עשרים וארבע

 

פרק עשרים וחמש אני כמאפשר

  • תרגיל 25.1 – הצפת שיפוטים על המקצועיות שלי כמאפשר
  • תרגיל 25.3 – ראיון עצמי- מה חוסם אותי כמאפשרת?
  • תרגיל 25.4 – דף ושפטת את עצמך כמאפשרת – תרגיל רשות
  • תרגיל 25.5 – חקירת דף ושפטת את עצמך כמאפשר
  • תרגיל 25.8 הצפת מחשבות על אמונות שלי לגבי שיווק
  • תרגיל 25.9 אני לא מתחיל כי - תרגיל רשות
  • תרגיל 25.10 אני עומדת להצליח
  • תרגיל 25.11 אני עומדת להיכשל
  • תרגיל 25.12 - תרגול מסכם פרק עשרים ושלוש

אחרית דבר

  • תירוצים שמונעים להמשיך לעשות את העבודה

 

פתרונות ותשובות לתרגיל המסכם

  • תשובות לפרק חמישה עשר – עקרונות האפשור
  • תשובות לתרגיל 15.5 – תרגול מסכם
  • תשובות לפרק שישה – הנחיות לחקירה "דף ושפטת את רעך"
  • תשובות לתרגיל 16.8 – תרגול מסכם פרק שישה עשרם
  • תשובות לפרק שבעה עשר- זיהוי מחשבות חדשות לחקירה מהסמוך למודע וחקירת רשתות של מחשבות
  • תשובות לתרגיל 17.10 – תרגול מסכם פרק שבעה עשר
  • תשובות לפרק שמונה עשר – זיהוי הבקשה שעומדת בשורש כל מחשבה
  • תשובות לתרגיל 18.6 – תרגול מסכם פרק שמונה עשר
  • תשובות לפרק תשעה עשר – האפס המרפא
  • תשובות לתרגיל 19.2 – תרגול מסכם פרק תשעה עשר
  • תשובות לפרק עשרים– טכניקות מתקדמות לחקירת רגשות ותחושות
  • תשובות לתרגיל 20.5 – תרגול מסכם פרק עשרים
  • פרק עשרים ואחת – לקוחות בעלי מאפיינים שונים
  • תרגיל 21.1 – העבודה עם לקוחות
  • תשובות לפרק עשרים ושתיים – כיצד עובדים עם ילדים
  • תשובות לתרגיל 22.6 – תרגול מסכם פרק עשרים ואחת
  • תשובות לפרק עשרים ושלוש – אבדן
  • תשובות לתרגיל 23.5 – תרגול מסכם פרק עשרים וחמש
  • תשובות לפרק עשרים וארבע – טכניקות אפשור בקבוצה
  • תשובות לתרגיל 24.1 – תרגול מסכם פרק עשרים וארבע
  • תשובות לפרק עשרים וחמש – טכניקות אפשור בקבוצה
  • תשובות לתרגיל 25.12 – תרגול מסכם פרק עשרים וחמש

הספר מקצוענים בעבודה הוא המעולה שבמעולים. הספר נותן שפע נדיב של טכניקות, שיטות וכיווני עבודה. זה כאילו מישהו ישב שם וחשב על כל דבר, יש בו הכל. הוא נותן ביטחון. אני נעזרת בו כשאני מלמדת בקבוצות ובאפשורים פרטניים. זה נותן עוגן, לאורך כל הדרך יש בו עוגנים, עוד נקודות אחיזה. עם הספר הזה, את לא לבד, כל עמוד שאני פותחת בספר אני מוצאת משהו... חבל על הזמן אוצר בלתי נדלה של דברים שאני יכולה לקבל ולהעביר הלאה. איזה נדיבות. הספר הזה הייתי קוראת לו הנדיבות בע"מ. ממש ככה!. לא הייתי מורידה ממנו אפילו עמוד אחד. (אורלי אליקים, פסיכולוגית)

הספר נהדר, הוא באמת מסביר לעניין, אני הרבה קוראת בו. ממש הרבה. שאני רוצה לחזור לחומר מסוים. אני אפילו מצלמת חלק מהעמודים.  אני מרגישה שזה כמו קרש הצלה, שאני צריכה שיהיה לידי, בזמן אפשורים אז החלטתי לצלם כמה עמודים כאלה, שזה מאוד עוזר. הספר מעולה.

(סוזן אטלי: מטפלת ומנחת סדנאות בהעצמה אישית)

 

השתמשתי בספר "מקצוענים בעבודה" המון. שמיש מאוד. בונה את הנפש שלי.

הדברים כתובים בצורה מאוד מובנת, ומאוד מוסברת, מאוד בהירה, מאוד קולחת. (בני וורצמן, מנכ"ל ארגון לאורו נלך, ויועץ זוגי. )

 

הספר נהדר! החומרים שיש בספר יוצאים מהכלל. אני קוראת את הפרקים כל פעם. נהנית מהדוגמאות, מהחקירות שמובאות בספר. (אורית אוסלנדר, מורה)

הספר מעולה. אהבתי את הציטוטים של ביירון קייטי בתוכו. גם הצורה שזה כתוב. הצורה שזה ערוך לפי הנושאים. זה פשוט מעולה. (סטלה שמול, קורס מאפשרים)

 

הספר הוא מצוין, הרבה פעמים שהיה לי קשה, ולא ידעתי לאן לפנות- אז ישר הלכתי לספר, לראות אם שם יש משהו, לימוד, שיתן לי כיוון איך להתמודד. הספר כתוב מאוד ברור. אין שם שום סיבוכים, התכנים המקצועיים ברורים, בשפה ברורה. . אני שמחה מאוד שיש את הספר הזה, זה ספר עזר מאוד חשוב. בספר יש גם את כל הנספחים עם דפי השיפוט למיניהם, וזה טוב שזה זמין. (אורלי ישובייב, מטפלת רב תחומית)

 

נהניתי לקרוא בספר את הדוגמאות, הפתיחות, הדברים הקשים וגם הדברים שמתרחשים כאשר אדם הוא בלי המחשבה.

אהבתי את העובי של הספר - יש שם באמת המון המון חומר, והמון נושאים . וגם זה שזה ספר, אני אוהבת את המחשב. אבל דווקא זה שזה ספר, שאפשר לקרוא ולהסתכל, ולחזור לזה שוב ושוב...זה עושה את זה. זה עובד לי.

יש לי תחושה שכל שיעור וכל פרק יכול להיות שנה שלמה. ההיקף של החומר והפוטנציאל שלו הוא עצום, אני יכולה להישאר עם החומר מהקורס הזה ואין לי מה לחפש אלא עוד בתוכו. (רוני בורר, מעצבת גרפית).

 

הספר מצוין , הוא משאיר את האפשרות להמשיך להשתמש בטכניקות ומודלים גם לאחר הקורס .

יישר כוח! (הילה אור-מטפלת הוליסטית)

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.